استاندارهای بین المللی دنیای کلاه

Iso یک سازمان بین المللی است که درست همانند سایر سازمان های بین المللی وظایفی را بر عهده دارد که در سطح بین المللی و در همه کشور ها قابلیت اجرا و حمایت دارد. وظیفه سازمان ایزو (iso) تدوین استاندارد های بین المللی با استناد به خواسته ها و شرایط قانونی همه کشور ها و به منظور یکپارچه سازی همه فرآیند ها و روال انجام کارها با هدف تسهیل در تولید و توسعه روز افزون تولیدات و خدمات در سایه حمایت از تولید کننده و مصرف کننده می باشد؛ به طوری که زیر سایه استانداردهای تدوین شده آن، روند تولیدات تسهیل و میزان مقادیر آن‌ها نیز افزایش یابد.

در این راستا؛ گروه تولیدی تجاری دنیای کلاه به منظور ارائه محصولات با کیفیت و ارزش گذاری به سبد خرید همراهان موفق به دریافت سه نشان زیر گردید:

ایزو ۹۰۰۱ (سیستم مدیریت کیفیت)

به‌ عنوان استاندارد شناخته‌ شده بین‌المللی برای سیستم‌های مدیریت کیفیت (QMS) تعریف شده ‌است. برای استقرار سیستم مدیریت کیفیت بر اساس استاندارد ایزو ۹۰۰۱ باید وضعیت موجود، نقاط ضعف، نقاط قوت و تطابق فعالیت ها را شناسایی و با این استاندارد بررسی و مقایسه نمود. این استاندارد تأکید می‌کند که یک مجموعه به تعیین، اجرا، مدیریت، بهبود مستمر و اثر بخشی فرآیندهایی که در سیستم مدیریت کیفیت مورد نیاز است اهمیت می دهد و تأثیر متقابل این فرآیندها را به منظور به دست آوردن اهداف مجموعه مدیریت می‌کند.

ایزو ۱۴۰۰۱ (سیستم مدیریت زیست‌محیطی)

استانداری است که با راهنمایی‌ها و دستورالعمل‌های خود کمک می‌کند تا از آسیب‌زدن به محیط‌زیست جلوگیری نموده یا آن‌ها را به حداقل ممکن کاهش داد. با اخذ این گواهینامه، ذی‌نفعان، مشتریان و کارمندان را آگاه نموده که از تعهدات زیست‌محیطی آگاه بوده و به دنبال کاهش تأثیرات مخرب می باشیم. بسیار مهم است که خطرات مرتبط با محیط‌زیست شناسایی گردد. سازمان بین‌المللی ایزو با تدوین این استاندارد سعی بر این دارد تا اثرات منفی صنعتی شدن جوامع را تا حد ممکن کاهش دهد.

ایزو ۲۶۰۰۰
(استاندارد ایزو مسئولیت های اجتماعی)

این استاندارد راهنمایی‌هایی را در مورد اصول اساسی مسئولیت اجتماعی، شناخت مسئولیت اجتماعی و راه‌هایی برای ادغام رفتار مسئولانه ارائه می‌دهد و بر اهمیت بهبود عملکرد در مسئولیت اجتماعی تاکید دارد. هدف از پرداختن به مسئولیت اجتماعی کمک به توسعه پایدار است. به کمک این استاندارد سازمان‌ها در سراسر جهان و ذی‌نفعان آن‌ها به طور فزاینده‌ای از نیاز و مزایای رفتار مسئولانه در اجتماع و محیط کار آگاه می‌شوند.

عملکرد یک سازمان در رابطه با جامعه‌ای که در آن فعالیت می‌کند و تأثیر آن بر محیط‌زیست، به بخش مهمی از سنجش عملکرد کلی و توانایی آن برای ادامه فعالیت موثر تبدیل شده است. این فرهنگ تا حدی بازتابی از شناخت رو به ‌رشد نیاز به تضمین اکوسیستم‌های سالم، برابری اجتماعی و حکمرانی سازمانی خوب است.